Saturday 15 February 2014

long and full

aku dah hilang kata kata
kalau semua ini hanya sama
apalah maknanya beza?

kadang kadang kita tahu sendiri tanpa perlu kata kata dari sesuatu pihak
kita mampu fikir sendiri
kita diberi otak

ah aku penat
apa mahu jadi dengan hidup jadi lah
mahu saja aku lari sendiri
tapi aku tahu
aku tunggal berani
si tunggal yang berani tapi tidak berani bila berhadapan umi papa
aku tunggal mereka.
siapa lagi kami ada kalau tidak antara satu sama lain
jadi teruslah aku berdepan segala dibebani
kerana aku tunggal berani yang seusia semuda anak jagung
aku terus mengikis proses hidup
menghakis garam hidup untuk pedoman turun temurun


bagilah aku peluang untuk bernafas
sekejap je
entah. mungkin ada kesilapan teknikal dari pihak aku juga
ah aku sendiri tak tahu
cuma beri aku ruang



No comments:

Post a Comment