Saturday 15 February 2014

berhati besi bertulang kayu

William Shakespeare



those not real but it can be feel
deep inside
those thing cant be true
but still can be true until the day 

those thing
when it hurt you it make you remember for a long time
can we go a day with a wide smile 
just for a day

that when i remember all the pain i still have the sweetest memories to be remember 


i feel useless.
for keep hurting people i care
for make people i care the most think they useless
this is so wrong

love is not just only love each other
love is making each other feel perfect together
feel good to be together


kadang kadang.
hati robot pun boleh berkarat
kayu yang tunggul yang keras tuh boleh reput
kenapa berkarat dan reput?

kalau selalu dibasahi air

tak mengapa lah

aku sudah faham benar dan aku boleh nampak

nampak tapi kabur
tapi boleh nampak lagi

oh ya. aku seorang yang serious yang lebih serious mengalahkan apa yang sedang kau fikir
untuk setiap masalah. aku lebih suka hadapi dengan serious.
selesaikan masalah. baru nak bergurau.
bukan stress tetapi serious.
bukan lari dari masalah dan abaikan
sebab aku manusia yang sudah banyak masalah untuk aku asyik lari dari masalah

kalau hidup untuk lari dari masalah
apa guna kau hidup di dunia?

dan kadang kadang aku bukan lah pelupa terutama sekali untuk apa manusia telah buat pada aku
dari kecil aku sudah punya seribu satu kejadian yang manusia ciptakan
aku tidak akan sekali lupa
untuk aku paparkan kembali boleh saja
aku ingat dan tidak akan lupa
jadi selagi aku ingat selagi itulah luka masih berbekas.
dan kadang kadang masa sendiri tidak mampu nk legakan rasa hati.

sebab apa?
sebab aku manusia bukan robot
lain orang lain cara
kau lain aku lain dia lain mereka lain
kalau nak sistem yang sama dan senang di handle
boleh lah cuba buat manusia.
letakkan sistem yang sama
supaya senang nak handle

tapi mampu?

No comments:

Post a Comment